Llamado a revision Trek

Skylined

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http://www.trekbikes.com/pdf/recalls/20150421/15TK_QRRecall_WebNotice_USEN.pdf


SAFETY RECALL NOTICE

Some Trek bicycles were sold equipped with disc brakes and a front quick release lever that opens past 180° (fig. 1). If the quick release is improperly adjusted or left open on a bicycle which also has a front disc brake, the quick release lever can become caught in the front disc brake assembly (fig. 2). If this happens, the front wheel could separate or come to a sudden stop and the rider could lose control of the bicycle.

Trek wants you to be safe. You should always correctly adjust the quick release on your bicycle before you ride. Trek’s Owner’s Manual contains detailed instructions for proper quick release installation and removal. If you do not have a Trek Owner’s Manual, see your local Trek retailer.

Additional information on proper quick release adjustment, including videos on quick release installation and removal, is available on Trek’s website: manuals and safety.
More videos demonstrating proper quick release adjustment are available on Trek’s YouTube channel: without washers and with washers. We encourage you to review these materials and to consult your local Trek retailer with any questions regarding
proper use of your quick release.

This letter contains important information regarding what to do next if you have one of these bicycles. Your safety is very important to us. Therefore, if desired, Trek will replace the front quick release mechanism on affected bicycle, free of charge.
This includes replacement of the specially-designed quick release with washers if it has already been installed on your bike.


AFFECTED MODELS
Any Trek bicycle equipped with disc brakes and a front quick release lever that can open beyond 180º and contact the disc brake assembly is affected. If you are unsure whether your bicycle has this combination, please take it to your local Trek retailer for a free inspection.


WHAT TREK WILL DO FOR OWNERS OF A RECALLED BICYCLE
If you own a bicycle that is affected by this recall and would like a replacement quick release, Trek will provide you—through your Trek retailer—a free replacement quick release, including free installation. In addition, you will receive a $20 coupon to use towards any Bontrager product redeemable through December 31, 2015 at your local authorized Trek retailer. This coupon has no cash value. If you have any questions, please contact your retailer, or call Trek at the safety and recall hotline: 800.373.4594


THANK YOU FOR BUYING A TREK BICYCLE
We sincerely apologize for the inconvenience this has caused you. We value you as a customer and want you to safely enjoy cycling on your Trek bicycle.

This letter was prepared in cooperation with the Consumer Product Safety Commission. If you have questions about theinformation in this letter, please contact your Trek retailer.


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GuillermoLeib

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Al que diseñó ese cierre rápido lo tenés que mandar al paredón también :)
Que se te meta la palanca para adentro del rotor andando te debe llenar de alegría y satisfacción... con razón hacen el cambio a nivel global :)
 
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Mas vejiga hay que ser para armar ese sistema con freno de disco, igual matematicamente es medio dificil que te pase eso
 
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Me llego un correo de Trek Uruguay alertandolo tambien hoy. Mas alla que el vale de u$S20.- no se si se lo estan garroneando a los clientes aqui... Es raro que este tipo de cosas se vea en uru por lo que reivindica lo buena que es la marca!
Espero que no haya accidentes por este temita! Salú!

Link: http://www.cnnexpansion.com/negocio...-un-millon-de-bicicletas-por-falla-en-palanca
Yo lo veo mas por el lado de que se quieren hacer los ´´simpáticos´´ antes de que les caigan demandas ya que dudo mucho que al que dejaron cuadripléjico le dieron un vale de 20 dólares de regalo!.
Además no estamos hablando de que te devuelven el dinero, sino que se llevan la bici, te dejan sin bici mientras ellos le hacen ese arreglo ´´gratis´´.
 

Skylined

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Para mi es lo que debería hacer una empresa seria, reconocer su problema y ofrecer una solución.

Peor es que sean concientes de un problema y no digan nada al respecto o que lo nieguen.

En este caso aparte lo que tienen que cambiar es el cierre rápido, te lleva 2 minutos cambiarlo.
 
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22 Mar 2015
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Para mi es lo que debería hacer una empresa seria, reconocer su problema y ofrecer una solución.
Eso es excelente pero creo que a esta altura siendo que se refiere a bicicleta que desde 1999 se comercializan la intención de ellos es cubrirse de cu... de las demandas y no el de preocuparse por los clientes.
 
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Si la falla se debe a un problema de diseño no deja de ser preocupante que se les pase por alto un "detalle" semejante.
 

ouuuch

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este tipo de acciones las hacen todas las empresas serias a nivel mundial,
hace unos años atrás Mavic hizo algo parecido, tenían un modelo de rueda de ruta precisamente no de las mas económicas en las cuales por fatiga del material los rayos se partían. Hicieron un llamado mundial para que devolvieran esas ruedas al distribuidor local, este les daba un par de ruedas de gama inferior hasta que le llegase las ruedas nuevas con el problema de diseño ya solucionado. Una vez que llegaban las ruedas nuevas el usuario se quedaba con los 2 juegos de ruedas.
 
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